dimarts, 27 d’octubre del 2009

Raid Garrigues Extrem

El Campionat de Catalunya de raids el vaig correr amb 2 noies: la Natalia i la Mon. Si es feien totes les etapes sortien més de 160km i hi havia, a part de la orientació, correr tant urbanes com per muntanya, btt, patins, escalada, coves, ràpel i algunes proves especials.

Divendres arribem a la 1, amb presses, mirem quines etapes fem dissabte i anem a dormir. A les 4.30 sona l’alarma i ni m’entero, em desperten i ens preparem el primer sector:

1. Rogaining de 5-7h on només fem 6 balises ja que 1 no la trobem i no ens arrisquem a fer més per no arribar tard i penalitzar.

Després tenim 2h de descans, a les 9 es la sortida del seguent secor, juntament amb els participants de l’open, així que aprofitem per preparar material, esmorzar i dormir una estona.

2. Prova especial, a la plaça de Borges, ens fan un circuito on primer hem de petar un preservatiu (posant-lo al cap i bufant pel nas) a continuación una puja a cavallet i correm 30m, allí correm amb un sac sota el braç i 2 globus inflats i finalment hem de recorrer com a 60m saltant dins els sac 2 juntes.

3. Orientació urbana de 3km (2) i una mira un video comarcal, totes hem de contestar unes preguntes.

4. Btt 40km per terrenys bastant planers, amb orientació mapa i roadbook.

5. O-Peu urbana per la floresta; per muntanya, també bastant planer fins arribar a un altre poble i allà O-urbana de nou.


6. Btt-o fins les Borges Blanques 10km.

Tot ens ha anat molt bé, he orientat jo tota l’estona excepte les urbanes i no he tingut cap error greu. Arribem sobre les 6 i decidim que no fem l’última etapa de 35km de btt-o ja que trigariem molt i se’ns faria fosc, no descansariem pel dia següent i possiblement ens perdriem. Em escollit bé, pocs equips l’acaben, altres es perden i altres abandonen.

Diumenge el despertador torna a sonar a les 4.30, jo em lliuro de la primera orientació per juncosa ja que després em toca, teoricament, els patins, el trekking llarg i la btt.

7. Orientació “urbana” de 3km, tanquen el sector a les 6h i només els hi dona temps a fer la meitat, bastants equips no l’acaben.

8. Patins 6,5km i trekking de 20km (teoricament!). Jo i la Natalia. Els patins molt millor del que em pensava tot I que al arribar al final, en un creuament ens anem cap a granadilla en comptes de cap a ulldemolins I hi ha una baixada moooolt forta, aconsegueixo frenar, no se com sense caure I dic a la Natalia que freni, que era per l’altre costat!, arribem al control 11 havent fet 1km més… ens avancen 2 equips però ells tenen un error d’orientació al trkking i els atrapem, anem els 6 tota l’estona, ens ajudem en la orientació, era més técnica que el dia anterior i estaven mooolt amagades, ua no l’aconseguim trobar i decidim no marcar les altres ja que amb una sola no marcada ja anul·len el sector i pensem que aixi segur que arribem a la O-Urbana (a la BTT de 20km impossible). En el trekkking, com a mínim vam acabar fent 25-30km i amb uns quants m + de desnivell…

9. Arribem justes per fer l’ultim sector, ens posem a correr jo i la Mon, tant sols 2km i acabem el Raid.

En aquest raid he disfrutat molt ja que al anar amb 2 noies no vaig patir tant fisicament, la orientació no em va anar malament i vaig tenir bones sensacions corrents. Vam fer el que vam poguer, acabant 8es en la general i Campiones de Catalunya Fem.

Destacar també el bon resultat dels membres del meu equip (compost per Gerard, Jose M i Mario) www.tgnadventureteam.blogspot.com