dijous, 23 de juny del 2011

Triatló B de Balaguer (1,9 + 93 + 21)

Cap de setmana de triatló a Balaguer: dissabte un B de carretera i diumenge el classic sprint de muntanya.

Jo inscrita als dos, però amb intenció de correr només el half, dissabte.

8h sona el despertador, esmorzo i espero a que obrin boxes, mentre intento baixar la bici de la furgo pero es missió impossible, esta lligada amb una cadena i candau que esta encallat, no obre de cap manera i no es pot trencar amb unes simples estenalles. Aixi que a buscar algú que ens pugui tallar el candau amb radial. Sobre les 10h trobem un home que no treballava, ens obre el taller i em fa el favor d’obrir-me el candau.

11h briefing. S’espera un circuit de bici dur, amb 2 ports i fort vent.

11.30 dino i esperem.. 15h serà la sortida

16.40 em poso el neoprè i provo l’aigua, espero la sortida, sense nervis ni esperances de fer un bon paper.

Natació: 2 voltes de 750m. El primer tram difícil, bastants cops i empentes. Teoricament son 4 boies pero mentre nadem se n’adonen que el circuit es massa llarg i en treuen una boia, la retiren pero els primers nedadors seguim la boia, cada vegada més lluny! No l’atrapem fins que ens adonem que no pot ser, ens diuen, una mica tard.. que la treuen, aixi que anem a buscar la següent. Hi ha trams amb moltes algues, bastant incòmode, arribo a la 3ª boia, la 4ª i tornem, una volta més, un pel més curta al eliminar la 2ª boia, en aquesta volta hi ha un canvi de vent, augmenta i es comencen a formar onades, pitjor que el mar! No puc ni mirar endavant, només agafo uns peus i segueixo endavant, esperant portar una bona direcció.

Surto de l’aigua 2ª noia, davant tinc la triatleta del Gava que va sortir amb mi a terres de l’ebre, sé que en bici vaig més rapida, però no penso apretar gaire, sé que no tinc possibilitats de fer podi absolut.

Tram de bici de 93km passant 2 vegades pel port d’Àger, amb un desnivell + acumulat de 1600m. Només sortir de la T1 un fort vent! En la primera recta i no vaig a més de 20/h!! Uf.. el que m’espera, aixi que no m’estresso, vaig a acabar i prou, si punxo sort hauré tingut. Comença pujant fins a dalt, el punt més alt i despres baixada, per recuperar, un trosset pla per menjar i tornem-hi, el mateix port però al revés i amb fort vent de cara, es fa molt llarga fins arribar de nou al cim, un cop allí de nou baixada, però segueix el vent de cara i es va lent, haig de pedalar per avançar i tot! Despres dels 2 ports tenim plans baixades i pujades més curtes però més empinades, fins a pendents del 14% i a trossos vent tant de cara com de cul o de costat, que és el pitjor, mai havia rodat amb tant vent i tenia por de caure de costat. Al km 70 porto una mitja de 22! Pitjor que a l’Extrememan... però aguanto fins el final, poc a poc em van avaçant noies, col·locantme en 11 posició al arribar a la T2.

Només queden 21k, 3 voltes a 7km amb lleugeres pujades i baixades, amb un vent més suau que a la bici però latent, en contra a la pujada. Vaig fent, passo els 7km tots sobre 35 així que em surt la mitja marató a 1h50’, avançant 2 noies a la ultima volta.

Entro a meta 9a general i 1a sub23, amb un temps de 6h12’.