dilluns, 25 de maig del 2009

ESCANYABOCS '09

Cap de setmana intens. Dissabte i diumenge competint a la Seu d’Urgell la 2a edició del Grifone Challenge (www.escanyabocs.com)

- raid curt pel matí

- vertical quiri a la tarda

- cursa d’orientció “nocturna”

- cursa btt (“pedalada”) diumenge matí

· A les 9.30 vam començar el Triraid amb una cursa d’orientació urbana, seguit de 2km amb kayak per relleus, al arribar agafavem la btt i per últim tir amb arc. Va ser tot molt ràpid, unes 2h14'. Per tant no hi havia temps per treure diferències I els que eren de la Seu tenien una gran ventatja. Hi havia 87 equips i vam acabar 6ens de la general i 2ns d’equip mixte.

(sector del kayak, intentant passar entre la gent, arribar i anar a buscar la btt)

(baixant d’una balisa que es trobava al cim)

· Dinem algo de pasta i a les 4.30 sortim cap a munt a pujar a l’ermita de Sant Quiri. Eren 4,7km amb 850 de desnivell positiu (la baixada no contava). Surto tranquila, a disfrutar de la cursa però tampoc relaxada per intentar no sobrepassar el temps de l’any passat. Quan porto 25’ em passa el primer noi (sortien 10’ més tard que les noies) i als 32’ el Gerard, tots dos ja estàvem petats, però per sort als 2’ arribo al avituallament i recupero aigua, després ve un pla-baixada curt per recuperar i seguir més fort. Arribo a dalt, toco la campana 1h més tard, exactament faig el mateix temps que l’any passat! Arribo la 8ª noia (de 36).

(constantment miro enrere per no molestar i deixar passar als nois que pujen més ràpid)

· Per acabar el dia, a els 8.30 sona un petard que dóna la sortida de la cursa d’orientació (era per la gent de l’escanyabocs i per orientadors de copa catalana), ens deixaven 1h per fer les balises que poguessim, n’hi havia 27, les que estaven més lluny valien 5 punts, les més a prop 3 i les altres 4. Jo vaig anar a fer les de més lluny, després les del mig, però quan em quedaven 20’ ja no sabia com organitzar-me les que em faltaven, no sabia quines em quedaven i les tenia totes molt desperdigades. No em vaig arriscar a passar-me del temps d’1h per anar-ne a buscar més i finalment acabo 30” abans de tancar el control deixant-me 4 o 5 balises. El Gerard ho va fer tan perfecte que va quedar 2n!! (darrere el Biel Ràfols). Jo en 4t lloc, prop del podi...

(tret de sortida, moment en el que podiem girar el mapa)

(comentant amb el Gerard com haviem atacat les balises)

· Finalment, diumenge correm una cursa de Btt, en principi havia de fer la ruta llarga de 50km i 1200 de desnivell +, així que a la 1ª pujada en vaig reservar per aguantar tots els km… Però al primer desvio que podies escollir llarga o curta (de 30km i 700 de desnivell +) trio la curta ja que hagués arribat molt molt cansada i una mica massa tard. A les 2h acabo la cursa 7a.

(arrossegant la btt en trams o molt pedregossos o d’una pendent impressionant)

Ara a esperar els resultats de la suma de totes les proves. Esperem haver fet podi a la classificació de l’Escanyabocs de Ferro, patrocinat per Grifone, i rebre algo de material com l’any passat!! Tot i que la Roser Espanyol segur que ja té el primer lloc…

* Fotos tretes de www.fotollongueras.com

Unknown ha dit...

Molt ben explicat, com sempre. Fer el 4art.lloc fa una mica de rabia però és un bon lloc. En Gerard molt bé.